tatuering

Jag har gått och fuderat länge på om jag ska tatuera mig, och jag tror jag har bestämt mig för att jag vill nu.  Det kommer ju dock dröja tills jag fyller arton, vill bli tatuerad av en proffisionell tatuerare.
Det jag vill tatuera är en arapapegoja som representerar min mormor. Jag älskar verkligen min mormor mer än livet, hon har ett hjärta av guld och är helt enkelt finaste människan på jorden. Hon älskar arapapegojor och jag tycker själv  att dom är väldigt vackra. Jag gillar tanken av att ha en papegoja sittandes på min axel, som en liten skyddängel.
Så att jag kunde ha med mig mormor överallt även är hon inte längre går på denna jord. Som ett hedersminne.
Det ända som är lite jobbigt är att mormor inte är särskilt förtjust i tatueringar, och jag vill inte heller försöka övertala henne om det liksom "när du DÖR kommer jag alltid ha dig med mig"... det känns inte så bra...
Men jag vill att hon ska tycka det är en bra idé och jag vill att hon ska veta att jag gör det. För att ha henne vid min sida genom mitt liv och för att visa att jag älskar henne så otroligt mycket.

Jag skulle göra tatueringen i färger och placera den på vänstra skulderbladet. Jag tror jag skulle gilla den jättemycket,
Vi får se, vi får se..

Här kommer en bild på en arapapegoja, för er som inte vet hur de ser ut :)


Bilden ?http://whozoo.org/Intro98/sandraph/ScarMacawFWZ090901.jpg? kan inte visas, då den innehåller fel.

Vad tycker ni? Är det en bra idé?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0